2010. december 14., kedd

Szappankészítés

Közeleg a karácsony, ezért többek között költséghatékonysági okokból úgy gondoltam, hogy szappant is készítek a kis ajándékcsomagokba.

Szerintem elegáns és (a kedvencem:) praktikus ajándék. 

Hozzávalók:
- glicerines natúr szappant,
- szappanfesték
- illóolaj
- öntőforma - esetemben szilikonos muffin-sütőforma 

A szappant megolvasztottam, úgy, hogy a dobozából kipöccentettem, és egy edénybe öntöttem, majd a tűz fölött kevergetve, megpuhult. Közben hozzáadtam egy kocka szappanszínezőt. Amikor teljesen felolvadtak és a színezőt is jól elkevertem a muffin-formába öntöttem őket. Utánna adtam hozzá az illatanyagot, majd hagytam hogy megszáradjanak, megszilárduljanak (ez pár perc, max fél óra, főleg hidegben).  Színnek a lilát (piros és kék szappanfesték), illatnak levendulát választottam. 

Kapják: munkatársak, a család azon női rokonai, akiknek nem veszünk külön ajándékot és egy barátnőm meg az anyukája, akikhez mentem szombaton mézeskalácsot sütni. 
A kész szappankákat celofánba csomagoltam, és egy ajándékcsomagolásról megmentett szalagrengetegből vagdaltam rájuk kötözőt, lilát, ofkorsz. szerintem jó. fotót később rakok fel.

A kellékeket a hobbiművészben vettem - kivéve a muffin-formát, mert azt ajándékba kaptam. Egy doboz szappan hat közepes méretű muffinra elegendő. Egy dobozhoz fél-fél kék és piros szappanszínező formát használtam (tehát összesen egy kockát). Mindegyik muffin-szappanra két-két csepp illóolajat cseppentettem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése